22 Ιανουαρίου 2016

Απαντώντας στον πλιάτσικα

Στο blog της metal attack αναδημοσιεύτηκε το κείμενό μου "Νομίζεις ότι δεν θα κράξω τους μουσικούς αλλά το κάνω" που μιλάει για τη συναυλία του πλιάτσικα με τη συμφωνική ορχήστρα του δήμου αθηναίων το βράδυ της πρωτοχρονιάς. Ο πλιάτσικας έστειλε όπως φαίνεται μια απάντηση, και κρίνω σκόπιμο να απαντήσω και εγώ, και μιας και η αρχική δημοσίευση ήταν εδώ, εδώ θα δοθεί και η απάντηση.
Η απάντηση του πλιάτσικα έχει ως εξής:

ANTE GAMISOU says:
January 21, 2016 at 22:21Είναι πολύ κρίμα λόγω όλων των συμπλεγμάτων που είναι προφανές ότι σε τυρανάνε να σχολιάζεις τόσο εμετικά και μικρόψυχα τους συναδέλφους σου.Οι συνάδελφοί σου φυσικά αντέδρασαν και φυσικά πάλεψαν για το καλύτερο.Ημουν παρόν.Επίσης οι ενορχηστρώσεις που έπαιξαν ήταν αυτές που έπαιξε κι η φιλαρμονική της Πράγας με τις οποίες ο Θοδωρής Καλατζάκος ενθουσίασε τους ανθρώπους της μουσικής στην Πράγα.Οχι εδώ στους φαντασμένους ημιμαθείς ιθαγενείς σαν εσένα. Αναγκάστηκε στη συνέχεια σε παραστάσεις με ορχήστρες στην Ελλάδα να τις προσαρμόσει με πιο εύκολες γραμμές σε κάποια όργανα γιατί πολλοί μουσικοί εδώ μιλάνε πολύ αλλά έχουν μανταλάκια στα χέρια όπως φαντάζομαι κι εσύ και τους φαινόντουσαν δύσκολες..Στις συναυλίες με την ποικίλης της Ερτ τις ενορχηστρώσεις είχε κάνει ο Νίκος Καλατζάκος.Δεν θυμάμαι κανένα Δεσποτίδη να μου μίλησε κι αν μίλησε μαζ’ι μου για ενορχηστρώσεις μάλλον με λάθος άνθρωπο μίλησε.Ενα “πρώτο”βιολί θα έπρεπε να το ξέρει αυτό.Τουλάχιστον τους ρόλους ..Αλλά αν κρίνω απ την ξεκουρδισιά που ακούσαμε όταν πήγαμε να κάνουμε μίξη του live ,τέτοια που οι ηχολήπτες έβαζαν ωτοασπίδες, είναι απολύτως φυσιολογικό.Προφανώς ήθελε κι αυτός να το παίξει σπουδαίος κι είναι πολύ ευκολο κάτι τέτοιο να το κάνεις λέγοντας ψέμματα όταν είσαι ανεπαρκής και λίγος να το κάνεις με την αλήθεια.Είσαι πραγματικά θλιβερός και ο μόνος λόγος που σου γράφω δεν είναι φυσικά ότιδήποτε έγραψες για μένα, έχω συνηθίσει πλέον τους εμπαθείς ατάλαντους παπάρες που ξεχύνεται η πονοφθόνος απ τα μπατζάκια τους αλλα γιατί ήσουν υπερβολικά άδικος με τους συναδέλφους σου.Λυπάμαι και εύχομαι περαστικά αν και δεν ξέρω αν υπάρχει ελπίδα για το σκατομυαλό σου.

Υπάρχουν δύο τρόποι να απαντήσω θεωρώ, ο απλός και ο σύνθετος. Θα απαντήσω και με τους δύο, πρώτα επεξεργάζοντας τα επιχειρήματα του πλιάτσικα.

Όσων αφορά το αν το πάλεψαν οι μουσικοί, προφανώς δεν το πάλεψαν αρκετά, μιας και η σκηνή δεν είχε σόμπες. Το πρόβλημα ήταν ακριβώς αυτό και όχι το αν σηκώθηκαν κάποιες φωνές διαμαρτυρίας. Εκ του αποτελέσματος, ήταν αυτές συνθήκες όπου τα όργανα μπορούν να αποδώσουν; Αν είναι δυνατόν, μπορούμε να πούμε ότι οι μουσικοί "το πάλεψαν" βλέποντας αυτή τη ντροπή; Βεβαίως το ζήτημα είναι ποιος είναι ο τελικός σκοπός του καθένα. Δηλαδή αν αυτό που νοιάζει κάποιον είναι το θέαμα του δημάρχου τότε όχι μόνο δεν πρέπει να παραπονιέται αλλά και να χαίρετε κιόλας, μιας και είχαμε ποπ "είδωλο", είχαμε ορχήστρα, είχαμε κοσμάκη από κάτω να βλέπει σα χάνος, μια χαρά, το θέαμα στήθηκε, ποιος νοιάζεται για την καλλιτεχνική ποιότητα;

Τώρα για τις ενορχηστρώσεις εγώ δεν είπα αν ήταν καλές ή κακές και θεωρώντας έλλειψη του προηγούμενου κειμένου ευχαριστώ για την ευκαιρία να επανορθώσω: Οι ενορχηστρώσεις, τις οποίες τις πρόσεξα όσο μπορούσα να το κάνω μέσα στο χάος από φάλτσα, είχαν αρκετό ενδιαφέρον. Με τον Θοδωρή όπως είπα έχω συνεργαστεί πιο παλιά και είναι ένας μουσικός που εκτιμώ. Μόνη παρατήρηση που θα έκανα είναι ότι γνωρίζοντας τις συνθήκες, ότι δηλαδή θα παιζόντουσαν μέσα στο κρύο, σε εξωτερικό χώρο και ότι κανένας μουσικός που δεν είναι "σκυλάς" που προσπαθεί να το παίξει κουλτουριάρης δεν γουστάρει πλιάτσικα πόσο μάλλον οι ίδιοι οι μουσικοί, εγώ θα τις απλοποιούσα λίγο. Διαβάζω ότι ο Θοδωρής όντως το έκανε, βέβαια εν ολίγοις γιατί η φιλαρμονική της πράγας γαμάει ενώ εδώ είμαστε μαλάκες. Περίεργο, εγώ θα υπέθετα ότι αλλαγές έγιναν λόγο του ότι η μια είναι ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ και η άλλη ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ αλλά ας μην απαιτούμε από τον πλιάτσικα να ξέρει τη διαφορά. Λατρεύω εν τω μεταξύ ανθρώπους ελληνικής καταγωγής που κάνουν τέτοιο τσουβάλιασμα για την εγχώρια μουσική παιδεία, αναρωτιέμαι αν βάζουν και τον εαυτό τους μέσα. Και κοίτα να δεις τώρα ρε πούστη μου, τις ενορχηστρώσεις του Θοδωρή, που όπως ενημερώνομαι "ενθουσίασ[αν] τους ανθρώπους της μουσικής στην Πράγα" τις καρπώνεται ο πλιάτσικας, ενώ πραγματικά ήταν κάποιες πολύ ωραίες ιδέες πάνω σε κάποια απαράδεκτα κομμάτια που θα μπορούσε να τα γράψει ο οποιοσδήποτε ξέρει πέντε ακόρντα στη κιθάρα, και μας τα παρουσιάζει σαν να πρέπει να τον θαυμάσουμε για αυτό. Όχι, την δουλειά που έκανε κάποιος δεν την κορδώνεσαι εσύ επειδή οι συναυλίες ήταν κάτω από το δικό σου όνομα. Έτσι είναι όμως ο κάθε κοινώς εκμεταλλευτής, από αυτούς που έχουν φάμπρικα μέχρι αυτούς που κάνουν "τέχνη".

Τώρα για τις συναυλίες τις ποικίλης όπως μαθαίνουμε τις ενορχηστρώσεις τις έκανε ο Νίκος Καλαντζάκος, ο οποίος είναι αδερφός του Θοδωρή και το βασικό του όργανο είναι τύμπανα. Α ναι, το όνομά τους είναι ΚαλαΝτζάκος, και εγώ στην αρχή το μπέρδευα αλλά έκανα τον κόπο να το μάθω, ο πλιάτσικας βέβαια δεν ενδιαφέρεται προφανώς για τέτοια ποταπά πράγματα, τι μπορεί να τον νοιάζουν τα ονόματα των ανθρώπων που δουλεύουν για αυτόν, αρκεί το δικό του να είναι γραμμένο σωστά στη μαρκίζα. Όπως και να έχει τις ενορχηστρώσεις του Νίκου δεν μπορώ να τις κρίνω, βεβαίως δεν ήταν πρόθεσή μου να τις κατακρίνω γιατί είχαν μισά και ολόκληρα, κάτι που δεν διαψεύδει, και για να είμαι ειλικρινής αν έπαιρνα δουλειά για τον πλιάτσικα εγώ δεν θα σκοτωνόμουν, γνωρίζοντας πόσα λεφτά και μίζες πέσανε στην συγκεκριμένη περίπτωση. Το πρόβλημά μου είναι με τον εγωκεντρισμό του "καλλιτέχνη" και με το θέαμα για χάριν θεάματος. Σίγουρα δεν σπατάλησα τις ώρες μου να ακούσω τον πλιάτσικα με την ποικίλης, προφανώς έχω και καλύτερα πράγματα να κάνω στη ζωή μου, μόνο εκ περιγραφής τα έμαθα, δεν αμφιβάλω ότι οι ενορχηστρώσεις μπορεί να ήταν γαμάτες και απλά να μην άρεσαν στον καθηγητή μου. Και βέβαια η ερτ αν τους ζήταγες τότε μισό έκτακτο μουσικό σου έλεγε ότι δεν είχαν λεφτά αλλά για τον πλιάτσικα στήθηκαν όλα τέλεια. Το παράδειγμα για την ποικίλης δεν ήταν με αυτά και με τα άλλα για να κράξω για τις ενορχηστρώσεις αλλά για το θέαμα ενός μαλάκα να μοστράρει με ορχήστρα και να πλασάρεται σαν τέχνη.

Μετά μας λέει ότι δεν θυμάται κανέναν Δεσποτίδη, αυτό για τους ρόλους εννοεί ότι θα έπρεπε να μιλήσει με τον ενορχηστρωτή όχι με τον ίδιο, και να πάλι αυτό που έλεγα πριν, ότι καρπώνεται την δουλειά του άλλου ευθαρσώς (το ότι δεν αναλώθηκα στο κείμενο με κάθε λεπτομέρεια που γνώριζα αλλά το έκανα όσο απλό γίνεται και αυτόν που δεν έχει ιδέα για το πως είναι το επάγγελμα μάλλον δεν του πέρασε από το μυαλό...). Όσων αφορά τα φάλτσα που ακούγανε στη μίξη, δεν αμφιβάλω καθόλου ότι εκεί τα άκουσαν, δεν πιστεύω ότι ο πλιάτσικας θα είχε την ικανότητα να τα ακούσει νωρίτερα. Μα καλά ήταν τόσο χάλια που "οι ηχολήπτες έβαζαν ωτοασπίδες" και εσύ ρε παιδάκι μου δεν το κατάλαβες νωρίτερα, το άκουσες στη μίξη; Μάλλον για φτηνή μαλακία εντυπωσιασμού μου φαίνεται. Αναρωτιέμαι βέβαια πως θεώρησε λογικό να κράξει το σύνολο της ορχήστρας για να υπερασπιστεί το επιχείρημά του ότι ο καθηγητής μου ήταν μαλάκας, η αλήθεια είναι ότι κονσερτίνο ήταν μόνο τιμητικά, έπαιζε σπάνια μιας και τα τελευταία χρόνια είχε το πόστο του μελετητή. 

Στο τέλος λοιπόν λέει ότι ήμουν αρκετά άδικος με τους συναδέλφους μου. Είναι αστείο που μου λέει ότι ήμουν άδικος με τους συναδέλφους μου αλλά ο ίδιος κράζει αβέρτα για την αμάθειά τους και τις ικανότητές τους. Δεν θεωρώ ότι είναι αλήθεια, εμμένω στο ότι η συμφωνική του δήμου δεν απόδωσε καλά λόγο συνθηκών, συνθηκών των οποίων έπρεπε να έχουν παλέψει για να ανατρέψουν, αλλά όπως είπα, για κάποιους (και δεν αναφέρομαι στους μουσικούς αλλά στον δήμαρχο και στον πλιάτσικα) είναι πιο σημαντικό να γίνει το σόου παρά η ποιότητα. Έτσι και αλλιώς αν τον πλιάτσικα τον ένοιαζε η μουσική ποιότητα θα έγραφε και θα έπαιζε αυτά που γράφει και παίζει; Θα έκανε 100 "τελευταίες" συναυλίες με τους πυξ - λαξ; Όχι βέβαια γιατί πρόκειται για ένα ετερόφωτο παρασιτικό απόβρασμα, παράγωγο της υποκουλτούρας που ο τρόπος ζωής που αποδεχόμαστε μας πλασάρει. Ο πλιάτσικας και ο κάθε πλιάτσικας είναι μια πολύ καλή απεικόνιση των επιλογών μας. Ένα μηδέν που τα φράγκα του και οι κώλοι που έγλυψε του επέτρεψαν να βρίσκεται εκεί που βρίσκεται. Οπότε αισθάνομαι τιμή που ένας μαλάκας σαν αυτόν έκανε τον κόπο να με βρίσει, σημαίνει ότι το κείμενό μου τον ενόχλησε, και στην τελική θέλω όλη αυτή η πλέμπα να με αισθάνεται εχθρικά. Σίγουρα δεν έχω το "μπόι" να κάνω κάτι παραπάνω από το να γράψω ένα κείμενο, και σίγουρα μιας και είμαι μέρος της εργατικής τάξης κάποια στιγμή μπορεί να βρεθώ στην δούλεψή τους, κυνηγώντας τη μισθωτή δουλεία μπας και καταφέρω να την παλέψω. Αλλά και τότε απέναντι θα είμαι πολεμώντας τους με κάθε μέσον στη διάθεσή μου.

υγ: πλιάτσικα μαλάκα, εμένα άσε με, ο καθηγητής μου είχε αποδείξει ότι δεν ήταν "φελλός", δεν χρειάζεται κανενός την έγκριση. Εσύ από την άλλη έχεις γράψει το "μοναξιά μου όλα". Δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα άλλο, το πράγμα μιλάει από μόνο του. Τράβα γαμήσου λοιπόν που τόλμησες να μιλήσεις έτσι για τον καθηγητή μου, έτσι απλά.

Όσων αφορά τον απλό τρόπο να απαντήσω τα έχουν πει άλλοι καλύτερα από εμένα:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου